Informació general i instància corresponent a la sol·licitud d'ajornament o fraccionament de deutes.
Qui ho pot sol·licitar?
Persones físiques i jurídiques
Documentació a aportar
Instància de la sol·licitud
Fotocòpia NIF / NIE
Fotocòpia de la notificació del deute
Declaració de la renda
Extracte de compte/s corrent/s que justifiquin la situació de necessitat
Ordre de domiciliació bancària, que indiqui el número de codi compte client i dades de l'entitat de crèdit
Presentació d'aval
Si es troba en període voluntari, caldrà presentar aval si el deute és superior a 3.000,00 €
Si es troba en període executiu, caldrà presentar un aval superior al deute en un 25 %
L'enumeració de la documentació assenyalada no eximeix la persona sol·licitant d'aportar qualsevol altre tipus de documentació o informació addicional necessària per tramitar la sol·licitud.
Termini de tramitació
El plazo de tramitación es de 3 mesos
Normativa
Reial decret 1684/1990, de 20 de desembre, del Ministeri d'Economia i Hisenda, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.
Reial decret 448/1995, del Ministeri d'Economia i Hisenda, de 24 de març, pel qual es modifiquen determinats articles del Reglament general de recaptació, del Reial decret pel qual es reglamenta el recurs de reposició previ a l'econòmic administratiu.
Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, de 5 de febrer de 2004, de delegació de competències en matèria d'ajornament i fraccionamient de deutes a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Qui tramita la sol·licitud?
Residenciado 1
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessada
Requisits
Estar obligat al pagament d'un deute, i que no hagi estat notificat a l'obligat l'acord d'alienació de béns embargats.
Organisme resolutor
Residenciado 1
Efectes presumptes
Desestimatori
Fi de la via administrativa
Sense classificar
Més informació
El fraccionament i ajornament que s'atorgui haurà d'ajustar-se a les següents condicions:
- No podrà excedir l'ajornament o fraccionament de 24 mesos, des de que expiri el termini per al ingrés del deute en període voluntari. - Sobre els interessos de demora s'aplicarà allò establert al Reglament general de recaptació. - La Intervenció Municipal informarà respecte de la sol·licitud. La concessió de l'ajornament o fraccionament correspondrà a la batlia.
En cas d'incompliment del pagament de les quantitats ajornades, originarà els efectes prevists a l'Art.48 del Reglament general de recaptació.