GT07. Ajornament o fraccionament de deutes

Descripció

Informació general i instància corresponent a la sol·licitud d'ajornament o fraccionament de deutes.

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques i jurídiques

Documentació a aportar

  • Instància de la sol·licitud
  • Fotocòpia NIF / NIE
  • Fotocòpia de la notificació del deute
  • Declaració de la renda
  • Extracte de compte/s corrent/s que justifiquin la situació de necessitat
  • Ordre de domiciliació bancària, que indiqui el número de codi compte client i dades de l'entitat de crèdit
  • Presentació d'aval
  • Si es troba en període voluntari, caldrà presentar aval si el deute és superior a 3.000,00 €
  • Si es troba en període executiu, caldrà presentar un aval superior al deute en un 25 %

L'enumeració de la documentació assenyalada no eximeix la persona sol·licitant d'aportar qualsevol altre tipus de documentació o informació addicional necessària per tramitar la sol·licitud.

Termini de tramitació

El plazo de tramitación es de 3 mesos

Normativa

  • Reial decret 1684/1990, de 20 de desembre, del Ministeri d'Economia i Hisenda, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.
  • Reial decret 448/1995, del Ministeri d'Economia i Hisenda, de 24 de març, pel qual es modifiquen determinats articles del Reglament general de recaptació, del Reial decret pel qual es reglamenta el recurs de reposició previ a l'econòmic administratiu.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
  • Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, de 5 de febrer de 2004, de delegació de competències en matèria d'ajornament i fraccionamient de deutes a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Qui tramita la sol·licitud?

Residenciado 1

Forma d'iniciació

A petició de la persona interessada

Requisits

Estar obligat al pagament d'un deute, i que no hagi estat notificat a l'obligat l'acord d'alienació de béns embargats.

Organisme resolutor

Residenciado 1

Efectes presumptes

Desestimatori

Fi de la via administrativa

Sense classificar

Més informació

El fraccionament i ajornament que s'atorgui haurà d'ajustar-se a les següents condicions:

- No podrà excedir l'ajornament o fraccionament de 24 mesos, des de que expiri el termini per al ingrés del deute en període voluntari.
- Sobre els interessos de demora s'aplicarà allò establert al Reglament general de recaptació.
- La Intervenció Municipal informarà respecte de la sol·licitud. La concessió de l'ajornament o fraccionament correspondrà a la batlia.

En cas d'incompliment del pagament de les quantitats ajornades, originarà els efectes prevists a l'Art.48 del Reglament general de recaptació.

 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies