Una auditoria analitzarà i elaborarà un informe tècnic sobre el cost final de les obres del carril bici de Son Servera

NEWS_Auditoria Carril Bici
El grup municipal del PSOE assumeix amb "responsabilitat" la seva actuació i insisteix que les millores ampliades eren "necessàries".

Els cinc regidors del grup socialista de l'Ajuntament de Son Servera, han ofert aquest dijous, 14 de gener, una roda de premsa en resposta a les informacions aparegudes ahir, dimecres, en un mitjà regional, en què el PP local criticava la gestió de l'anterior batle socialista, Josep Barrientos, i el seu equip, davant les obres del carril bici de la localitat.

Josep Barrientos, Joan Riera, Marga Serrano, Dori Moreno i Javier Mora, van comparèixer davant els mitjans de comunicació per anunciar la intenció de contractar un servei d'auditoria, que analitzi i elabori un informe tècnic sobre el cost final de les obres del projecte del carril cicloturístic de Son Servera.

Barrientos va dir que "assumeix tota la responsabilitat sobre el procediment, que segons sembla, alguns diuen que s'ha fet malament" en la gestió de les obres, i va assegurar que "estem molt tranquils al nostre grup, som persones treballadores amb problemes normals com ara amb la crisi, per això, comparar el carril bici amb el Palma Arena és una mica fort, no hem comprat ni palauets, ni pisos de solters, el que volíem era una obra ben feta ". En aquest sentit, va afirmar que "assumiré el que digui l'auditoria i si és el cas, el tribunals, però creiem que tot està dins de la legalitat".

Així mateix, Josep Barrientos, va voler recordar que el projecte ha suposat un "canvi social molt significatiu" pels veïnats de Son Servera i que a més, "ha contribuït a canviar la qualitat de vida de tot el poble".

El projecte del circuit cicloturístic ha permès unir mitjançant un entorn sostenible i de millora mediambiental la costa de Cala Millor amb el nucli urbà de Son Servera, incloent hi una gran acceptació social. Nombroses persones d'ambdós nuclis utilitzen aquesta nova connexió per fer exercici, però també com un nou mitjà de transport, amb bicicleta i a peu.

Per la seva banda, Joan Riera, va explicar les modificacions del projecte que s'han realitzat tenint en compte l'envergadura de l'obra i la nova connexió entre els dos nuclis. Entre altres canvis, sobre el projecte inicial, va afirmar que "ha volgut aprofitar la via d'unió per a altres infraestructures necessàries com la canalització de gas o el soterrament de les línies telefòniques".

En aquest sentit, Riera va dir, que en contemplar les noves canalitzacions de serveis que no estaven projectades, i com a conseqüència de les mateixes, els tècnics de l'obra van recomanar renovar la major part de les voreres davant la impossibilitat de mantenir les anteriors.

També es va haver de recórrer a la construcció de murs de contenció, ja que, el projecte original "no va tenir en compte la topografia del terreny en alguns punts concrets", va dir Riera, que també va indicar que "s'ha millorat en matèria de seguretat i senyalització".

Els regidors socialistes van facilitar dades tècniques concretes sobre els increments que ha suposat el projecte com un 30% més de carril bici, un 60% de voreres noves; 450 metres quadrats de murs de contenció de terres, un 85% de murs de tancament: un 90% en la longitud de la canalització i línies d'enllumenat públic, un 55% més de faroles, s'ha triplicat la senyalització; espai soterrat en previsió de canalització de serveis; i prop de 95 d'arbres plantats més.


 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies