Son Servera inicia un pla per modernitzar l'administració local que canviarà radicalment la relació institució-ciutadà

NEWS_Modernització
Els serverins podran realitzar els seus tràmits per Internet i s'incorporarà la signatura digital, el portal del proveïdor i la factura electrònica El municipi de Son Servera és un dels pocs municipis de les Illes Balears que aconsegueix una subvenció del Govern central per posar en marxa aquesta iniciativa aquest any.

L'Ajuntament de Son Servera, des del Departament de Modernització, ha posat en marxa una sèrie de projectes, integrats en un pla de modernització de l'administració local, denominat "Son Server@ digital", que suposarà un gir radical en el funcionament intern del consistori i, en especial, en la relació entre la institució local i els ciutadans, abans que finalitzi el 2010.

El Batle de Son Servera, Antoni Servera, i el regidor d'Informática, Pep Alvarez, al costat de la técnica, Montse Orta, han oferit avui una roda de premsa per presentar aquest pla. Després de la posada en funcionament de l'esmentat pla, que s'anirà fent realitat durant els propers mesos, els serverins podran realitzar qualsevol tipus de tràmit relacionat amb l'Ajuntament de Son Servera des dels seus propis domicilis, en horari il·limitat i durant els 365 dies de l'any, sense haver de desplaçar-se físicament a les oficines municipals.

Els veïnats de Son Servera es beneficiaran així d'una administració electrònica de qualitat, a l'altura dels països més avançats. Per a això, el Departament de Modernització municipal renovarà completament el portal web municipal, per oferir una imatge més moderna i actualitzada, fomentant la participació ciutadana i incorporant continguts multimèdia.

Les comunicacions en suport electrònic tendran la mateixa validesa que les tradicionals en paper i els ciutadans no hauran d'aportar dades ni documents que ja estiguin en poder de les administracions públiques. Serà possible generar autoliquidacions i fer el pagament des d'Internet; s'incorporaran mètodes segurs d'identificació com el eDNI, certificats digitals i la signatura digital, es crearà un portal del proveïdor i es farà realitat la factura electrònica.

A més, l'Ajuntament crearà una plataforma d'interoperabilitat entre administracions, que permetrà compartir dades entre administracions, com per exemple un canvi de domicili, evitant que el ciutadà hagi de comunicar aquests canvis a les diferents administracions.

Son Servera s'avança així al compliment efectiu de la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Per poder desenvolupar aquest pla de modernització de l'administració local, l'Ajuntament de Son Servera ha aconseguit una subvenció per part del Ministeri d'Administració Territorial de 111.305 euros, i és el primer municipi de Mallorca, juntament amb el d'Alcúdia, en accedir a aquesta important subvenció durant aquest any.

En el conjunt de l'Estat espanyol, el Ministeri de Política Territorial ha destinat 10,1 milions d'euros a un total de 71 projectes de modernització administrativa, de les 266 iniciatives presentades. Amb aquests fons, es cofinancen projectes que, mitjançant la utilització de tecnologies de la informació, millorin els serveis de gestió i atenció dirigits als ciutadans i en simplifiquin els procediments.


 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies