L'Ajuntament de Son Servera aprova el reglament regulador de l'Administració Electrònica per crear la identificació digital segura i validar els tràmits

NEWS_Administració electrònica
El consistori posa en marxa el Comitè de Seguretat i Salut i acorda reduir els salaris dels polítics.

L'Ajuntament de Son Servera ha aprovat aquest dijous, 17 de juny, en sessió plenària ordinària, l'ordenança que regula la nova Administració Electrònica municipal, per garantir, entre altres aspectes, un dispositiu totalment segur de creació de signatura electrònica , d'autenticació de documents telemàtics i de protecció de dades de caràcter personal.

El reglament regula l'ocupació dels mitjans electrònics en l'activitat administrativa municipal i, en especial, en matèries tan rellevants com la difusió de la informació administrativa i l'accés a aquesta informació, en l'actuació procedimental i la participació ciutadana.

El reglament, que consta de 35 articles, estableix una sèrie de disposicions generals que regulen l'ús de les tecnologies de la informació en les relacions jurídiques, administratives entre la ciutadania i l'administració municipal. També s'estableixen els principis generals d'actuació i els drets i deures dels ciutadans en el marc de la Llei 11/2007 d'accés electrònic de la ciutadania als serveis públics.

Aquesta setmana l'Ajuntament de Son Servera ha posat en marxa l'Administració Electrònica, juntament amb Alcúdia, és un dels municipis més avançats de les Illes Balears en noves tecnologies. Diversos ciutadans ja han començat a utilitzar el servei digital serverí.

D'altra banda, la sessió plenària va aprovar la reducció dels sous del personal electe i alts càrrecs entre un 5 i un 7 per cent, així com la moció del Consell de Mallorca per a l'adhesió de l'Ajuntament de Son Servera a la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat i a la Xarxa de Ciutats i Pobles de Mallorca per als drets humans.

Així mateix, el ple va aprovar el Reglament del Comitè de Seguretat i Salut de l'Ajuntament de Son Servera destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions del consistori en matèria de prevenció de riscos laborals.

Entre altres actuacions, s'encarregarà de conèixer directament la situació relativa a la prevenció de riscos en el centre de treball, realitzant a aquest efecte les visites que estimi oportunes, conèixer tots els documents i informes relatius a les condicions de treball que siguin necessaris per al compliment de les seves funcions, així com els procedents de l'activitat del servei de prevenció, si escau. També analitzar els danys produïts en la salut oa la integritat física dels treballadors, a fi de valorar les seves causes i proposar les mesures preventives oportunes. E informar la memòria i programació anual de serveis de prevenció.

Finalment, un altre dels punts que van sortir endavant va ser la moció de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) perquè s'insti als parlamentaris nacionals dels diferents grups a impulsar la modificació de la normativa vigent en relació amb la coordinació del 1 per cent cultural, perquè s'incorporin a les respectives comissions, representants de les entitats locals designats per la pròpia FEMP.


 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies