Les primeres unitats de la nova línia de tren Manacor-Artà arribaran en març

NEWS_Vossloh
El confort i l'accesibilitat són les característiques principals del nou tram tren entre Manacor i Artà

El batle de Son Servera, Antoni Servera, el de Sant Llorenç, Mateu Puigrós, i el regidor d'Artà, Bartomeu Gili, van visitar les instal.lacions de l'empresa Vossloh a València, per conèixer de primera mà el procés de fabricació dels nous trens, amb el conseller de de Mobilitat, Gabriel Vicens, el director general del mateix departament, Antoni Verger, i de l'coherent de SFM, Bartomeu Gual.

Les primeres unitats de la nova línia de tren Manacor-Artà, que passarà pel municipi de Son Servera, arribaran al mes de març i les seves característiques principals seran el confort i l'accessibilitat. Un cop feta la presentació de l'empresa per part del vicepresident Juan José Sanchis, les autoritats van passar a visitar els tallers de muntatge d'unitats mòbils i locomotores; al final de la visita van poder fer un petit recorregut amb la primera unitat del Tram Tren que està llesta i destinada a la línia de Mallorca.

Els dirigents de la conselleria i els batles i representants dels ajuntaments afectats per la reobertura de la línia Manacor-Artà van poder comprovar el funcionament de l'esmentada unitat, del seu confort i de les prestacions dels nous trens. Aquesta primera composició, formada per tres cotxes -maquina-remolc-maquina-, arribarà a Mallorca els primers dies del mes de març, on farà el rodatge pertinent abans d'entrar en servei. A partir dels mes de març aniran arribant més unitats, periòdicament, fins a arribar a les sis que s'han encarregat Vossloh. Si no hi ha impediments, podran entrar en servei a la línia reoberta, a finals d'enguany.

De les característiques del tren¿tram destaquen l'aprofitament de la infraestructura que hi ha -utilitza les vies convencionals dels trens de rodalies i dels tramvies-, el confort i l'accessibilitat. En aquest sentit, les plataformes d'accés són de "tipus baix" i l'amplitud de les portes és major que en un tren convencional, cosa que facilita l'accés a les persones amb mobilitat reduïda. Tant les cabines com les àrees de passatgers disposen de climatització. També hi haurà àrees específiques per deixar-hi les bicicletes.

El Batle de Son Servera, Antoni Servera, va expressar les seves impressions després de la visita, assenyalant que "és un tren ràpid, molt còmode i accessible, amb la garantia d'una empresa que funciona des de 1890 amb encàrrecs per tot el món". No obstant això, va posar com objecció que en l'espai per deixar les bicicletas només hi caben quatre i que "hauria d'adaptar l'espai per poder deixar més bicicletes".

Cada unitat de tren¿tram-composta per la sèrie motor¿remolc¿motor- que prestarà servei entre Manacor i Artà tendrà una longitud de 37 metres, una amplada de 2,55 metres, capacitat per a 317 passatgers i arribarà a una velocitat de 100 km/h, que es reduirà a 30 a les zones urbanes. A diferència dels trens convencionals de rodalies, l'acceleració i la desacceleració del tren¿tram és molt més ràpida i també té més possibilitats de circular per corbes de radis mínims.


Data de publicació: 13/01/2011

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies