Empreses de Son Servera podran participar en un programa de millora de l'oferta turística i satisfacció del visitant

NEWS_SICTED
L'Ajuntament de Son Servera s'adhereix a Sicted, sent un dels cinc primers municipis de Mallorca a participar en aquest sistema

L'Ajuntament de Son Servera s'ha adherit a un programa per implantar el Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted), en col.laboració amb la Conselleria de Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears. El municipi serverí es converteix així en una de les cinc primeres localitats a sumar-se al projecte. Pollença, Artà, Alcúdia i aquest any Sant Llorenç a més de Son Servera, són els pobles mallorquins que ofereixen a les empreses que cobreixen als seus municipis la possibilitat de millorar la seva qualitat de cara al turisme a través d'aquest sistema.

El Batle de Son Servera, Antoni Servera, la regidora de Turisme, Carme Nebot, la tècnica del mateix departament, Victòria Sancho, i tècnics de la Conselleria de Turisme han estat presents avui a la reunió a l'ajuntament sobre la implantació de Sicted.

L'Ajuntament de Son Servera oferirà una jornada de sensibilització el proper dia 24 de març a l'Auditòrium sa Màniga de Cala Millor, en dues sessions, una al matí, a les 11.00 hores i una altra a la tarda, a les 16.00 h. Així, els veïns podran conèixer la forma d'inscriure's i de poder participar en el programa.

Els tècnics que han exposat el sistema han indicat que Sicted és una eina per incrementar la competitivitat turística de les destinacions. Són 27 els oficis relacionats amb el sector del turisme els que es poden adherir-se al programa. Les empreses poden millorar la gestió interna, rebre assistència tècnica de suport per a la millora i optar, entre d'altres beneficis, al distintiu Compromís de Qualitat Turística.

Sicted és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l'Institut de Turisme d'Espanya, Turespaña i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, Femp, que treballa amb empreses i serveis turístics fins a 28 oficis diferents, amb l'objectiu últim de millorar l'experiència i satisfacció del turista.

Es tracta d'una metodologia que proporciona un sistema integral i permanent de gestió de la qualitat en una destinació turística amb una nova concepció dels resultats esperats, un enfocament cap a la millora contínua i una actitud de recuperació i posada en valor dels recursos i del espai.

Ofereix a les empreses i serveis turístics adherits un pla de formació, visites d'assistència tècnica per part d'assessors homologats, tallers col.lectius, grups de treball que desenvolupen propostes de millora per a la destinació i avaluacions que contrasten l'adequació de l'empresa i servei als estàndards de qualitat. Tot això culmina en l'obtenció del distintiu Compromís de Qualitat Turística.

Aquest s'atorga a les empreses i serveis turístics que han acreditat el compliment dels requisits fixats. És un reconeixement a l'esforç i compromís amb la qualitat i la millora contínua, alhora que distingeix a l'establiment davant la competència. El distintiu té validesa biennal, encara que està condicionat a una avaluació anual de seguiment.


Data de publicació: 11/03/2011

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies