L'Ajuntament de Son Servera posa en marxa la seva OAC virtual avançada, una de les pioneres a l'illa

NEWS_Presentación OAC Virtual
Les gestories podran realitzar les tramitacions dels ciutadans i disposar de la plataforma d'interoperabilitat entre organismes.

La Consellera de Comerç, Industria i Energia, Francesca Vives, el Batle de Son Servera, Antoni Servera, i el regidor de Modernització, Pep Álvarez, han presentat avui la nova Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) Avançada, així com la plataforma d'interoperabilitat entre organismes, que es posarà en marxa el 1 d'abril. Aquest servei permetrà a la ciutadania realitzar tramitacions on line amb l'Ajuntament. Una altra de les novetats és la possibilitat que les gestories podran tramitar les gestions dels ciutadans en el seu nom per mitjà d'Internet. Aquest sistema és un dels pioners a l'illa de Mallorca.

D'aquesta manera, des dels seus propis domicilis, sense haver de desplaçar-se físicament a les oficines municipals, i durant els 365 dies de l'any, les persones usuàries del servei podran beneficiar-se, mitjançant els mètodes segurs d'identificació, com ara el eDNI o els certificats digitals, de les comunicacions en suport electrònic i tendran la mateixa validesa que les tradicionals en paper.

D'altra banda, la plataforma d'interoperabilitat permetrà que en els casos de canvi de domicili i empadronaments l'Ajuntament gestioni automàticament, en un termini d'entre 24 i 48 hores, la comunicació a altres organismes com l'Agència Tributària, l'INSS o la Tresoreria General de la Seguretat Social.

A més, un altre dels principals avantatges que presenta el nou servei és que les persones no hauran de tornar a presentar fotocòpies del DNI i podran reduir així, de manera considerable, la denominada "paperassa".

L'Ajuntament ha encarregat a les empreses T-Systems i Indenova SL el desenvolupament d'aquests serveis que doten l'Ajuntament de les eines necessàries per millorar i fer més eficaços els seus processos amb vista a aconseguir una major transparència, accessibilitat de la informació i agilitat de resposta en les seves relacions amb la ciutadania i empreses a l'hora de realitzar noves consultes i tràmits.

En el futur, per mitjà del Portal del Proveïdor, que actualment es troba en desenvolupament, l'Ajuntament de Son Servera rebrà totes les factures electròniques, la qual cosa permetrà agilitzar la gestió i les comunicacions amb els proveïdors.

Amb aquestes iniciatives, l'Ajuntament de Son Servera consolida la seva estratègia per millorar l'eficiència i nivell de servei en les relacions amb les persones a través del canal Internet, i impulsar l'Administració electrònica en el municipi, un objectiu que ha de permetre fer un salt qualitatiu en la relació virtual amb la ciutadania.

L'Ajuntament de Son Servera ha posat en marxa, d'aquesta manera, bona part dels projectes del Pla de Modernització de l'Administració Local anomenat "Sonservera@ digital", impulsat pel Departament de Modernització mitjançant una subvenció de 111.305 euros, a càrrec del Govern central.

La posada en marxa d'aquesta iniciativa de modernització suposa, a més, que el municipi de Son Servera s'avança al compliment efectiu de la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Juntament amb Palma i Calvià, Son Servera és un dels municipis més avançats en aquesta matèria.


Data de publicació: 28/03/2011

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies